21 March 2011

Horror!!

De laatste drie dagen is het aan het gieten, gieten, gieten. Gisteren zochten we onze toevlucht tot het Australian Museum in Sydney (zeer interessant overigens) en vandaag trok mijn familie naar Royal National Park na een blik op de buienradar (daar leek het wat beter). Wat begon als een idyllische wandeling door het regenwoud, werd algauw pure horror, want het pad was verzadigd van de bloedzuigers! Met zijn honderden waren ze en ijverig klommen ze op hun schoenen, in hun kousen, onder hun broek. Bij aankomst aan de auto, bleek de schade groot: gemiddeld 30 beten/persoon en véél bloed! De horror ging bij ons thuis gewoon door. Hoewel ze zo goed mogelijk de bloedzuigers hadden proberen verwijderen, bleken er nog heel wat aan de schoenen en kleren te kleven bij thuiskomst. Ik heb me bezig gehouden met ze te doden met zout (ik mag er niet aan denken dat ze een kolonie stichten in onze tuin!). Ik heb er minstens nog 40 à 50 doodgemaakt, zonder overdrijven! Ik denk dat ik begin te begrijpen waarom de meeste Australiers de bush niet intrekken...

(PS: Ik verbaas me trouwens over de moed van mijn familieleden. In plaats van meteen terug te keren, hebben ze de hele wandeling van 1,5u uitgelopen!)



8 comments:

  1. Maar alle, Tine. Had ik hier al niet soortgelijke berichten gelezen ? Stuur jij niet met opzet elke bezoeker de horror in :-) Chapeau voor de familie die het bloedbad heeft doorstaan.
    Geef mij maar crickets !

    ReplyDelete
  2. Jullie willen precies geen bezoek uit België meer krijgen ;-p Hopelijk wordt het snel weer zonnig!
    Groetjes, Micha, Michael & Liz

    ReplyDelete
  3. Ik weet het Sabine, het is stom van me, maar ze wisten dat er een risico was. We hadden trouwens al een paar van deze creaturen tegengekomen op een andere wandeling. Achteraf gezien hadden ze eigenlijk meteen moeten terugkeren, maar toen de 'ernst' van de situatie ten volle doordrong waren ze al halfweg. Ze hebben nu wel een sterk verhaal ;-) En we weten nu zeker dat je absoluut uit het regenwoud moet blijven als het nat is!

    ReplyDelete
  4. amai zeg en doet dat pijn? of jeukt het? liever de sand flies hoor die jeuken verschrikkelijk maar ze zien er niet zo bloeddorstig uit

    ReplyDelete
  5. Doet geen pijn hoor en de beten zijn op zich niet schadelijk. Het is alleen nogal bloederig omdat de bloedzuiger een stof inspuit waardoor je bloed even niet stolt (zodat ze goed hun gang kunnen gaan). En het is natuurlijk niet echt aangenaam als ze je met tientallen tegelijk aanvallen :-(

    ReplyDelete
  6. hmm.. Jozefien heeft afgelopen nacht nog over bloedzuigers gedroomd... of moet ik zeggen "genachtmerried". Misschien had ze een voorspellende droom? Wat er ook van zij, ik laat haar even niet meer naar jullie blog kijken. Ik wil niet het risico nemen dat ze scrolt en die vieze beesten weer ziet. Verder kan ik maar 1 ding zeggen: "blijf nu toch eens uit die f-ing bush!!"

    ReplyDelete
  7. @Barbara: uit de bush blijven, zal moeilijk worden. Die werkt als een magneet op mij, vieze beesten of niet. Misschien was ik in een vorig leven wel een bush-bewoner ;-)

    ReplyDelete
  8. Blijkbaar zijn er trouwens dit jaar ongewoon veel leeches. Effect van een ongewoon natte zomer. Kan er dus alleen maar op beteren ;-)

    ReplyDelete