11 September 2010

Jervis Bay



Vandaag was mijn uitgestelde verjaardagsuitstapje naar Jervis Bay. Gewapend met nieuwe 'sunnies' (zonnebrillen) kwamen we nog net op tijd bij de boot aan om te gaan whale-watchen. We zagen veel dolfijntjes, zeehonden en albatrossen, maar de walvissen lieten zich niet zien. Niet getreurd, want er was een garantie bij de trip: geen walvissen= nieuwe kans om binnen het jaar gratis nog eens op trip te gaan. Ik vrees alleen dat ik Erik geen tweede keer meekrijg, want die was een beetje zeeziek ondanks 2 touristillekes.
In de namiddag gingen we nog verder op verkenning in het nabij gelegen Booderee National Park. We deden er een mooie wandeling naar een prachtig verlaten baaitje. We hadden er reuzelol met duinen beklimmen en weer afglijden en schaduwfoto's maken in het mooie avondlicht. Tot Erik plots met de mededeling kwam dat hij de autosleutel kwijt was! Dat was niet gelachen. We hadden nog 1 dik uurtje voor het donker werd en we bevonden ons misschien 20 km van de bewoonde wereld! We deden de terugtocht naar de auto in een sneltempo, onderweg al denkend aan alle noodscenario's. Tot onze grote opluchting bleek de autosleutel zich nog in het slot van de auto te bevinden! Eind goed, al goed dus.

2 comments:

  1. Shit zeg ! De paniek zou er bij mij ook ferm in gezeten hebben ! Chance dat die sleutels in het slot zaten zeg !

    ReplyDelete
  2. Goh, dat zijn zo'n typische scenario's die ik meemaak met mijne vent...gelukkig gevonden !

    ReplyDelete