30 July 2012

Breedsmoelkikker uilen


Deze morgen nog eens gaan fietsen met Marjan en Leen, de 2 toffe Belgische madammen die ik zaterdag op de wandeling had ontmoet. Ik wilde hen natuurlijk graag een koala laten zien en nam hen mee naar de plekjes waar ik al regelmatig koala's zag. Maar de beestjes hielden zich goed verstopt. We hadden het net opgegeven toen ik plots 'koala man' zag lopen. Dat is een oudere man die iedere dag naar de koala's komt kijken en een zeer scherp oog ervoor heeft ontwikkeld. Hij kon ons dan toch nog 2 koala's tonen, nota bene in 2 bomen die we al gepasseerd waren!
In de namiddag passeerde ik nog eens in het park met de kindjes en zag nog iets anders zitten in de bomen. Twee Frogmouths, vrij vertaald als 'breedsmoelkikker uilen'!
En de kindjes die zagen er zo mooi uit in de avondzon en gingen dus ook op de foto.


3 comments:

  1. Ik kende die vertaling niet - waar heb je die gevonden? Het is wel opvallend dat die in het Nederlands 'uil' noemen, hoewel het eigenlijk geen uilen zijn.

    ReplyDelete
  2. Hey An,
    Ik heb die vertaling zelf verzonnen, vond het wel leuk klinken, maar is uiteraard niet wetenschappelijk verantwoord ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zeer creatief! Ik zou daar nooit aan gedacht hebben

      Delete